www . Tom Brands . nl

 

Wat doe ik?
 

 

Wat heb ik gedaan? » Opleiding » ROP » Stage


Ruimtelijke Ordening en Planologie, Saxion Hogescholen Deventer


Stage

Organisatie:   Provincie Overijssel / Atelier Overijssel, werkplaats voor ruimtelijke kwaliteit
Begeleiding stage:



  Bart Beukema, Provincie Overijssel;
Jandirk Hoekstra, H+N+S Landschapsarchitecten;
Karen de Groot, zelfstandig landschapsarchitect;
Margien Katerberg, ateliermanager.
Begeleiding school:   Theo de Bruijn, lector Lectoraat Duurzame Ontwikkeling, Saxion Hogescholen
Periode:   Maart - juli 2006
Opdracht(en):
  Opstarten onafhankelijk Atelier Ruimtelijke Kwaliteit
Korte Omschrijving:




  Het betrof het bijdragen aan het opzetten van een nieuw op te richten organisatie die provincie, gemeenten, waterschappen en andere initiatiefnemers gevraagd en ongevraagd adviseert over (kansen voor) ruimtelijke kwaliteit. Tijdens de stage is tevens een ambitiedoument ruimtelijke kwaliteit in het onderwijs geschreven voor de Academie ROB.






Deze zeer dynamische stage bestond uit twee delen. Het eerste gedeelte van de stage was bij de afdeling Ruimte, Wonen en Bereikbaarheid bij de Provincie Overijssel. Het Atelier RK was toen nog volledig in oprichting. Het tweede gedeelte van de stage, na de verhuizing en toen het Atelier eenmaal een eigen pand had, is bij de Atelier Ruimtelijke Kwaliteit gelopen.

De werkzaamheden betroffen bijdragen aan het opzetten van het Atelier in de breedste zin. Behalve het volgen van het complete proces rondom het opstarten met aspecten als financiering, verhoudingen en belangen is geholpen bij de verhuizing en natuurlijk de voorbereiding van diverse projecten. Van excursies naar het Vechtdal tot het ondersteunen van gedeputeerde Theo Rietkerk bij een workshop Ruimtelijke Kwaliteit bij het jubileum van de Federatie Welstand en het helpen bij het aansteken van een vuurkorf op de officiele opening van het Atelier. Het was een dynamische, leerzame en leuke stage.

 

Onderstaand artikel geeft precies aan wat het atelier is en doet.



Klik op de afbeelding om het volledige artikel te bekijken.